onsdag 5 januari 2011

Mysdag

Idag har vi haft en riktig mysdag, Hanna och jag. Hon har ju namnsdag, så först for vi till Barnens hus för att köpa nya kläder till hennes stora kärlek, babypojkdockan Olle. En overall eller så, kanske. Men alla kläder som fanns var för flickdockor, så Olle får klara sig med det han har. Istället valde Hanna en film.

Sen for vi hem och åt lunch och tittade på filmen, "Prinsessan och Tiggarflickan" med Barbie. Sen bakade vi matbröd och kladdkaka, och gjorde en fantastiskt god fiskgryta med saffran. När Sven kom hem åt vi middag och sen skulle vi fika. Jag åt en liten bit kladdkaka, men innan jag hann ens smaka på kaffet somnade jag i soffan - och vaknade en timme senare, omgiven av mina älsklingar. Hur gick det till? Helt utslagen, utan att ens vara medveten om det. Var jag verkligen så trött?

I morgon är vi lediga allihop, och då står nog Ikea på schemat. Vi har börjat fundera på att fixa ett nytt kök, så nu ska vi samla inspiration och idéer. Det är ett långsiktigt projekt, så mer än så kommer det inte att bli i morgon. Men Ikea är ju alltiud Ikea, och vi behöver fylla på med typiska Ikeasaker som värmeljus och batterier också.

2 kommentarer:

P sa...

Då kanske vi ses minsann! Jag vill ha nya gardiner!

Jag är nästan som du sa...

Hoppas!! En Ikea-fika, rent av??