måndag 2 maj 2011

det är bara jag igen

Sorry för den långa bloggtorkan - mycket jobb och sjukdom skyller jag på! Men idag är jag på banan / benen igen och är GLAD!! Jag ska tala om varför:

Efter Hannas födelsedag kände både Sven och jag att nu fick det vara NOG med allt fika och godis (ja, det blev viss överdosering där...) Nu har åtta veckor gått, vi har ätit en och annan godisbit och kaka, men i väldigt begränsad mängd. Jag har tränat, men inte mer än vanligt. I morse visade vågen på minus 4 kg. Jag har alltså tappat ett halvt kilo i veckan utan att behöva anstränga mig särskilt - och det känns så SKÖNT!! Yäy!! Och nu börjar slutspurtsträningen inför Vårruset (om nån dag eller så, när halsen är helt okej), så jag hoppas att jag kan gå ner de 4½ kg som är kvar till min första målvikt till sommaren. Borde gå, va?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det går säkert bra, vill man så kan man! Ma

P sa...

Bra jobbat tjejen!!! Du kommer att klara det. Jag har precis börjat min kamp. Beach 2011 var det!

Lena sa...

Fixar du!