onsdag 20 juli 2011

Bocka av

Ni vet den där listan jag gjorde häromdagen? I går var jag som bekant förlamad av trötthet (eller bara lat, kanske?), men idag ahr det blivit mer drag under galoscherna flip-flopsen och jag bockar av punkt efter punkt. Har just ombokat tandläkartid som sammanföll ed hemkomst på ett olyckligt sätt, alla filmer är tillbakasorterade i lådorna och nu städas det i köket minsann!

Dagens shopping blev ett par snygga byxor till Sven (Peak Performance), en söt finklänning till Hanna (Noa Noa) och en klänning till mig (superflashiga Kapp-Ahl, halva reapriset dvs 100:-). Dessutom blev det lunchfika på Wayne's och några böcker till Hanna och mig. Outleten i Barkarby var för en gångs skull ganska folktomt, det var skönt - och reorna var i full gång!

Åter till köket, ska rensa kylskåp och skura kakel och bänkar. Har gjort en skål pannacotta av grädde som annars skulle ha slängts, det blir gott som efterrätt tillsammans med lite blåbär. Till middag blir det nog fiskgratäng med räkor, idkar lite skafferitömning så här några dagar före avfärd. Spenderar hellre resten av lönen på tax-freen än på Ica, om man säger så :)

Inga kommentarer: