söndag 9 oktober 2011

Tvättstugan









Jag skojar inte om jag säger att en stor del av mina tankar cirkulerar kring tvättstugan just nu. Vår tvättstuga är en katastrof, trångt, rörigt, alltid fullt med en massa bråte. Den ska även fungera som pannrum, snickarbod och förvaring för en massa saker som tex badkassar, pantflaskor och träningsväskor. Större delen av golvytan upptas dessuotm av en torkställnign som ständigt är full med tvätt. Hemskt. Svårt att hålla ordning, och svårt att hålla rent.


Jag vill ha: en bänk längs hela väggen, med en liten tvättho i. Skåp under och en hylla över. På andra väggen vill jag ha en hylla högt upp med plats för backar för verktyg och annat. Några rejäla krokar att hänga väskor och sånt på. Bra förvaring för återvinning, som också ska avra lätt att lyfta ut och ta med för tömning. Sen önskar jag mig en torktumlare, och att nån kommer hit och kaklar över den fula ljusblåa våtrumstapeten.

Okej? Please??


Update: nu känns det bättre. Jag ahr plockat ut allt skräp (två säckar), skrubbat golvet och Sven har sorterat alla verktyg i lådor. Hanna skriver lappar. Bästa av allt: vi har en plan. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: