söndag 23 december 2012

Dan före dopparedan

Snart snart snart är det äntligen julafton. Som vi (Hanna) har längat. Krupit under granen, klämt och läst på alla paket. Undrat och gissat. Snart...

I dag fick vi besök av bror och föräldrar (mina) som kom för skinkmacka och julklappsutbyte. Sen de åkt vidare på väg norrut har jag lagt in sill, gjort Rocky Road, nougatgodis och apelsingodis. Snart ska vi till grannarna för en fika och mer klappbyte (Hanna och kompis). Senare i kväll kanske det blir en sats lussebullar, de första vi gjorde har nästan gått åt. Sen är vi nog klara. Tror jag.

I morgon tar vi det lugnt. Traditionell grötfrukost, sen bara slapp och mys. En promenad i det fantastiska vintervädret, sen Kalle, julmat och till sist - tomten. Som vi skottat en gång till på baksidan. Hanna säger att hon minsann såg att tomten hade pappas skor förra året, men att hon tänker ge honom en chans till  innan hon slutar tro. Stackars barn.

Så nu kära vänner, ösnkar jag er en riktigt god jul - för det tänker jag ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det har vi också haft uppe i Söderala! Pussar och kramar till alla från Mormor och Morfar Karlsson