fredag 28 december 2012

På flykt

Efter en hektisk tid, både på jobbet och privat, var det skönt att bli ledig, även om jag alltid hävdat att det är först på juldagen jag kan tillåta mig att koppla av. Men även om julen blev fin och mysig krävs det ändå väldigt mycket logostik och planering för att styra upp en familj med sex medlemmar. Så på annandagen tog vi till flykten, jag och maken. En natt på hotell i stan, middag på restaurang, bio, shopping och barhäng. Precis vad vi behövde.


Hotel Story, lite designat, lite ruffigt.

Sött handfat! Bra produkter från Face.

Den här tjejen tittade på mig hela tiden....

Sänggaveln var en gammal dörr. Brevlådan satt kvar.
Hotellet får toppbetyg av mig, perfekt läge på Jungfrugatan nära Stureplan, prisvärt (vi betalade 990:-) och frukosten var lagom av allt.

Bäst av allt var nog de timmar vi tillbringade i loungen på Grodan, i varsin skön fåtölj med några glas vin och en skål nötter. Känslan av att vi hade all tid i världen, vi skulle ingenstans, hade inga måsten - den var obeskrivligt skön, om än svår att landa i.

Inga kommentarer: