söndag 7 november 2010

Lovet är slut

och det är dags att lägga sig i selen igen. Hur många veckor kan det vara till nästa lov, 6-7 eller nåt va? Har inte räknat, men längtar redan.

Det har varit ett underbart lov, och vi har verkligen njutit av att vara lediga. Hanna var lite förkyld och hängig i mitten på veckan, och nu är Sven dålig med feber, förkylning och hosta. Undrar när det blir min tur? Eller kan jag ha sån tur att jag klarar mig? Jag har inte tid att vara sjuk, nu har jag ett par väldigt hektiska veckor frqamför mig. Jag ska skriva skriftliga omdömen om alla ettor (som tur är har jag bara elva stycken, pust), boka in och genomföra elva utvecklingssamtal, skriva ett antal lokala pedagogiska planeringar, slutföra en kurs i att förebygga läs- och skrivsvårigheter, och en massa annat - utöver det vanliga alltså. Men jag klagar inte, så här är det varje år, och jag vet att jag har det bra i år som bara har elva ettor. De elva förskoleklassbarnens samtal har vi redan haft, och där delade jag med min kollega. De får heller inga skriftliga omdömen än, så det gick ganska fort.

Nähä, om man skulle ägna några timmar åt att förbereda den kommande veckan? Har en trave matteböcker med mig hem som ska rättas, tror jag börjar med det. Tjena mors!

Ps: glömde ju det jag egentligen loggade in för att skriva - Hanna och jag var på bio idag och såg "Prinsessan Lillifee". Bra avslut på en skön vecka!

Inga kommentarer: