tisdag 14 december 2010

Vill vila

Som de flesta andra ser jag naturligtvis fram emot julafton, vem gör inte det? Men ärligt talat och handen på hjärtat så längtar jag nog ännu mer efter juldagen. Då får jag äntligen vila.

Jag minns vår första jul tillsammans. jag var i sjätte månaden och hade jobbat stenhårt för att vår nya familj skulle få en bra start på våra nya gemensamma traditioner. På juldagen spelade resten av familjen spel och såg på film, medan jag låg helt utslagen i en soffa och orkade inte röra en fena. Slut och förbi.

I år är min sista arbetsdag den 22:a, och dagen innan julafton - ja ni vet, den brukar ju inte direkt vara nån slappardag.... julafton är rolig men hektisk, särskilt när man har ansvar för julmaten. Men sen.... när alla klappar är öppna och när dagen är slut - då, först då, börjar mitt jullov. Längtar.

Inga kommentarer: