torsdag 19 februari 2009

trött

Det har varit en lååååång dag idag. Jag har jobbat, och som väntat efter tre dagars bortavaro var det en del att ta tag i. Det var roligt att träffa elever och kollegor igen, men jag är så fantastiskt förkyld att jag knappt får luft, och då blir ju allt lite.... jobbigare. Om man säger så. När jag åkte hem var jag slut som människa, och mycket riktigt blev Hanna och jag osams så fort vi kom ut i bilen på dagisparkeringen. Trött mamma + trött unge = tjafs och bråk. Vi blev inte sams förrän vi hade fått middag i magen. Sen gick vi upp och skulle ta ur lakanen ur killarnas sängar, och det rummet är så hemskt skräpigt och dammigt (trots städning under övervakning - dock ej min - så sent som förra lördagen de var här) att jag lovar att ni inte skulle tro mig om jag berättade. Nåja, jag har för länge sen bestämt att jag inte tänker befatta mig med de stora barnens rum, jag har nog att göra med alla andra rum i huset. Men inte blev man gladare, direkt.

Jaja, nu fick ni stå ut med lite gnäll så här på torsdagskvällen.

Inga kommentarer: