torsdag 27 december 2007

summering

Så var det dags att summera året som gått. Häng med!

I januari hade vi kräksjukan samtidigt som tvättmaskinen gick sönder. Jag fyllde år.
I februari köpte och monterade vi 8 garderober. Det tog tid, men ack så bra det blev! Vår bästa investering hittills. På sportlovet åkte vi skidor på Klacken i Kopparberg.
I mars fyllde Hanna 2 år och Sven råkade ut för en otäck olycka med skallskada och minnesförlust.
I april firade vi påsk här hemma tillsammans med Hannas mormor och morfar. Sen blev jag sjuk. Svägerskan Anki köpte Fordloppan och vi var med Masse på torpet och planterade potatis.
I maj drabbades vi av kräksjukan igen, vi fixade i trädgården, Ellinor konfirmerade sig, Sven fyllde 40 och vi firade 1-årig bröllopsdag med en lunch på Sjöpaviljongen.
I juni sprang Masse marathon på årets varmaste dag. En fantastisk upplevelse även för oss i hejaklacken! Vi fick sommarlov, Lucas gick på simskola 2 intensiva veckor och Hanna fick en trehjuling av morfar. Vi var på Kolmården och kramade Bamse, och vi började riva vårt förhatliga uterum.
I juli hade vi semester. Först var vi i Nyköping några dagar (bl. a Gästabudet), sen rev vi klart altanen, sen for vi till Kopparberg. Vi var i Rättvik en dag hos Bosse och Mona. Jag började sticka en tröja till Hanna (fortfarande inte klar). Barnen åkte till sin mamma och vi började måla om och byta sovrum med killarna.
I augusti var Hanna, mormor och jag på Skansen och vi byggde ett plank mot grannen. Hanna blev glad över att få börja på dagis igen. Sanna och Magnus gifte sig.
I september fick Sven nytt jobb och vi åkte till marknaden i Kopparberg.
I oktober var vi sjuka hela tiden, jag fick penicillin för halsfluss. Sven och jag åkte på en efterlängtad weekendresa till Glasgow.
I november var jag på begravning och vi fick nytt golv i hallen. Vi friköpte vårt radhus.
December är inte slut än, men hittills har vi tapetserat och gjort klart i hallen, haft besök av Anna, Sven har börjat på sitt nya jobb och vi har firat jul.

Se där ännu ett år att lägga i minnesbanken. Det går fort nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att jag kommer ihåg allt du skriver som att det var igår. Jag fattar inte hur fort tiden går!